Речник на условията за интернет реклама
Търсене в речниковите записи във всички речници на LEXIKON
Най-често срещаният размер на банера е 468 на 60 пиксела, въпреки че има доста голям брой други банери.
Услуги за размяна на банери (системи за обмен на банери):
Специални системи, които обменят банери между техните участници. Те обикновено начисляват определен процент от импресиите за своите услуги. Например Reklama.ru ще покаже 85 от вашите банери на страниците на други членове, ако покажете 100 банера на други хора.
Изгорете от банер (изгаряне на банер):
Тъй като банер е показан на конкретна банерна система или на определен уебсайт, вероятността да се покаже на един и същ потребител е многократно. А това от своя страна води до спад в отговора на банера.
Времето, необходимо на банера да "изгори", зависи от интензивността на неговото показване и от това колко широка аудитория е показан (със същия интензитет на импресиите, банер, който се върти на голям брой различни уеб страници, няма да изгори толкова бързо). Изгарянето на банери зависи от два параметъра - обхват на сайта и честота на сайта (тези условия са приложими не само за уебсайтове, но и за банерни системи). Темата и дизайнът на банера не оказват влияние върху скоростта на неговото „изгаряне“.
Кеширан банер (кеширане на банери):
Често потребителят вижда банера няколко пъти по-често, отколкото е записан в системата. Факт е, че банерът може да бъде кеширан от браузъра на потребителя и следващото му изтегляне няма да стане от сървъра, а директно от локалния диск на потребителя. И съответно системата няма да знае за следващото показване на банер.
В допълнение към кеширането от браузъра, има опция банерът да бъде кеширан, например, на прокси сървъра на доставчика. И в този случай системата няма да поправи дисплея.
Кеширането, от една страна, значително премахва натоварването на интернет канали, позволява ви да не пускате отново и отново, например здрав графичен файл от Америка, а просто да го изтеглите от прокси сървъра на вашия доставчик или дори по-бързо от кеш на вашия браузър, а от друга страна, често кеширането прави статистика за посещенията на страницата, статистика за импресиите на банери и т.н. не толкова точно, колкото бихме искали.
За съжаление, някои потребители необосновано се страхуват от бисквитките и деактивират тази опция в своите браузъри.
CPM:
Цена на хиляда импресии. В руската мрежа сървърите, продаващи банерни импресии, имат CPM от 2 до 50 долара.
CPS (цена на продажба):
Цената на една продажба. Нека направим няколко прости изчисления. Нека CPM да бъде $ 15 за вас. CTR на използвания банер е 3%. Известно е, че 1 от 50 посетители на вашия сървър правят покупка. Печалбата от продажбата е $ 20:
- за $ 150 имаме 10 000 * 3% = 300 посетители.
- ще закупи вашия продукт 300/50 = 6 посетители.
- Ще спечелите 6 * 20 = 120 $.
И така, спечелихте 120 долара, като похарчите 150 долара. Всъщност не е толкова лошо! Някои от потребителите, направили покупка, ще се върнат при вас след известно време, за да направят нова, някой ще разкаже на приятелите си за вашите услуги.
В резултат на това инвестираните пари ще донесат печалба.
CTR (съотношение на кликване/преминаване, отговор на банер):
Най-важната характеристика на банера е съотношението между броя кликвания върху банера и броя на неговите импресии. Така че, ако вашият банер е бил показан на която и да е страница 1000 пъти и 50 души са кликнали върху него и съответно са стигнали до вашия сайт, тогава отговорът на такъв банер е 5%.
Според статистиката средният отговор („съотношение кликване/проход“) за банери, използвани в WWW, е 2,11%.
Gif :
Най-често срещаният графичен формат в Интернет. Най-популярни за създаване на банери, тъй като ви позволява да правите анимации, прозрачни области, преплетени зареждания.
Този формат има добър алгоритъм за компресия и ви позволява да направите доста компактна графика, което е много важно, тъй като Обикновено банерите имат строги ограничения за размера на файла (например до 15 килобайта). Форматът е ограничен до 256 цвята.
За банери, съдържащи фотографски изображения, плавни цветови преходи, понякога е препоръчително да използвате друг графичен формат - Jpg.
Хит (хит):
Зареждане на всеки елемент (html-документ, графичен файл, java-аплет и др.) От потребителя. Например, ако вашата страница съдържа 15 графични елемента, след това, когато се зареди, регистрационният файл на сървъра ще регистрира 16 посещения (15 изображения и 1 html документ).
Ако в интернет срещнете изявление като „нашият сървър има 100 000 посещения на месец“, те просто се опитват да ви впечатлят. Реалният брой посещения на такъв сървър ще бъде десет пъти по-малък.
Начална страница (начална страница, начална страница):
Противно на директния превод от английски, това не е домашната (лична) страница на Петя Иванов, а началната страница на уебсайта. Като правило връзките се правят към началната страница на уебсайт, така че броят на посещенията на тази страница обикновено е много по-голям, отколкото към която и да е друга. От началната страница (лицето на уебсайта) посетителят получава представа къде е стигнал и какво може да види на други страници на сайта (въпреки че понякога се случва началната страница да е първата и единствена един).
Впечатление (показва, експозиции):
Демонстрация на банера на потребителя.
Всъщност системата счита, че показването е извършено, ако браузърът на потребителя е заредил банера и самият потребител може да не го види. Тази ситуация е вероятна, ако банерът е зареден в края на страницата и потребителят го напусне, без да превърта до края. Затова, ако е възможно, организирайте банера ви да се показва в началото на страницата, а не в края.
Възможна е и обратната ситуация, когато потребителят е видял банера повече пъти, отколкото системата е показала (браузърът може да кешира банера след първото му изтегляне и да го покаже отново на друга страница, без да се свързва със сървъра).
JPG :
Вторият най-популярен (след Gif) графичен файлов формат в Интернет. Въпреки че Jpg не позволява анимация и прозрачност, той е добър избор за фотографски изображения. Jpg се компресира добре и за разлика от Gif не се ограничава до 256 цвята, но ви позволява да използвате до 16 милиона цвята.
Колкото по-висока е честотата на посещенията, толкова по-бързо ще изгорят банерите. в този случай има голяма вероятност да покажете банера на едни и същи посетители няколко пъти.
Обхват на сайта (размер на аудиторията на сайта):
Броят на уникалните посетители, които са посетили сайта за определен период от време. Ако уебсайтът се актуализира редовно, тогава има голям шанс да спечели редовни посетители (редовна аудитория), които посещават уебсайта с определена честота (честота на сайта). Колкото по-голям е размерът на аудиторията, толкова по-бавно ще изгорят банерите, показани на този сайт.
Трафик (присъствие):
Броят на посетителите на уебсайт (или конкретна страница от него) за единица време (ден, месец и т.н.). Някои хора влагат в понятието трафик не броя на посетителите, а броя на посещенията за единица време.
Посещение и Посетител (посещение и посетител):
Може би сте забелязали, че много страници имат броячи, показващи броя на посещенията. Обикновено, ако един и същ потребител посети една и съща страница няколко пъти в рамките на кратък период от време (например по-малко от 30 минути), това ще се брои за едно посещение. Всеки тип брояч интерпретира броя на посетителите по свой начин. Има повече "строги" броячи, има и по-малко. Например, на главната ми страница има два брояча: един от моя доставчик "Zenona", вторият RamblerTop100. Броячът на Rambler показва 25 процента повече посетители.
Уеб страница (уеб страница, страница):
Неразделна част от уебсайта. Физически това е HTML файл. Може да съдържа текст, изображения, аплети на JAVA и други уеб елементи. Страницата може да бъде статична или динамично генерирана. В случай на използване на рамки, всеки кадър се брои като отделна страница.
Уеб-сайт (уебсайт, сайт, сървър):
Набор от уеб страници, обединени по смисъл, навигационно и физически разположени на един сървър.