Speak Out Има ли добра и лоша музика
Говори
Има добра и лоша музика?
До каква степен музиката - независимо от личния вкус - може да бъде оценена като „добра“ и „лоша“? Какъв е смисълът изобщо? Могат ли музикалните критици да бъдат заблудени от своя опит или естетическа преценка? Любопитни сме какво ще кажете по въпроса. Като скоростен лък.

От Феликс Баарс
Има добра и лоша музика?
Да, въпросът в заглавието е поразително прост. Но както вече видяхте във въведението, той всъщност служи само като подбудител, като кука за всички далеч по-интересни, по-задълбочени последващи въпроси. Бихме искали да ви предадем топката в този епизод от нашия раздел „Говорете“.
Ще се радваме, ако последвате един от въпросите или ако изберете собствената си посока за вашия принос в полето за коментари ↓ по-долу. Но сега на първо място препратката към статия, свързана с тема - там предположихме, че хвърляме подигравки и подигравки върху различни музикални видеоклипове:
Ще се върнеш ли отново? Тогава бихме искали да зададем следните въпроси: Каква е основата на подобно подигравка? Просто се блъскаме в отворени врати? Къде е пресечена евентуално съществуваща червена граница на арогантността?
Във всеки случай знам само субективно оцветени отговори на подобни въпроси. Дали музиката не е добре дошла, ако харесва само един човек? Преди да се поразровя за главата и врата, надявам се, че имате поне няколко предложения за дискусия от един от многото възможни ъгли по тази тема.
Още веднъж много наивно: има ли добра и лоша музика? Говори!
Други читатели харесват
до „Говорете: Има ли добра и лоша музика?“
Марсел Шиндлер 8 октомври 2013 г. 11:54 ч. Отговори
По принцип музиката е добра. Музиката вече обединява нашите предци около лагерния огън и насърчава чувството за общност в клана.
И днес е подобно. Обикновено металните глави могат да бъдат разпознати по традиционните дългокосмести шапки, рейверите по противогазите и хип-хопърите по твърде големите си панталони.
Всеки клан има "своя" музика.
Смятам, че всякакъв вид музика е поне интересна и давам шанс на всеки жанр. Но тук е като храна, някои хора я харесват, други я смятат за глупава.
Разбира се, предпочитам определени неща: дабстеп, транс, хардкор, класика и рок, но предпочитам и пица пред червено зеле, например
fredy 18 август 2016 г. 12:17 ч. Отговор
Точно моето мнение
audiobus 8 октомври 2013 г. 12:10 ч. Отговори
Обичам да сравнявам музиката с автомобилите. Ако е добре изграден, можете да карате толкова далеч по света и да се забавлявате с Fiat Uno, колкото можете с Ferrari. Но, само защото нещо има 4 колела и волан, това далеч не е кола и дори най-коравият наркоман ще се откаже в един момент, ако основните неща в конструкцията на „кола“ просто не са прави, т.е. крайно вляво, вали през покрива, спирачките не работят и няма шофьорско място. ТОГАВА определено можеш да кажеш, че ТОВА е лоша "кола" и за мен е същото с музиката. Певецът не удря нотите, миди пробите звучат като клавиатура на Casio от 80-те и т.н. Това, че има ритъм, не го прави добра музика.
Skellington 8 октомври 2013 г. 13:00 ч. Отговори
Много добре! Абсолютно съгласен с теб. Има по-малко "лоша" музика, но лошо направената музика определено е. Дори много;-)
Mex 08 октомври 2013 г. 15:22 ч. Отговори
Музиката не може да бъде класифицирана като лошо постижение.
Можем ли да преценим културните навици на слушане като добри или лоши, например защото ние арабската или азиатската скала на тона изглежда "странна" ?
Къде тогава би напр. съвременната филмова музика без ориенталски, азиатски и екзотични влияния ?
Така че въпросът е по-скоро дали има лоши и добри песни и е по-вероятно да прецените дали просто не харесвате нещо или всъщност мислите, че е лошо (нелепо) !?
Да, има такива песни, добри и лоши, m.M. според и двете, а освен личния вкус или музикалните навици за предварително зареждане и слушане.
Мисля, че по принцип ще намерите всяка песен за лоша, която е напълно лишена от някакъв разпознаваем талант или предизвиква всякаква емоция, дори отрицателна.
Мисля, че „неемоционалната незначителност“ е важен идентификатор за дефиницията на лоша песен, освен собствения вкус.
Въпреки това е по-трудно и по-интересно да се определи защо смятаме, че песните са добри извън собствения ни отпечатък ?
Мисля, че личните предпочитания са много по-важни, за да се оцени една песен (чужда за жанра) като добра.
Било то музикално артистично твърдение, предпочитанието към твърди или меки звуци, бързо или умерено темпо и Diesus & Jenus и т.н.
Най-простото определение за „добро“ всъщност би било изразено много просто, защото една песен ни говори !
По мое чисто лично мнение намирам песните за лоши, когато не предизвикват никаква емоция в мен и това е очевидна разлика за мен, за да преценя дали просто не ми харесва дадена работа - защото това просто не е моето нещо или просто наистина лошо, защото в песента липсва и най-малката претенция за музикалност и претенция.
Ibnomat 08 октомври 2013 г. 23:27 ч. Отговори
Добрата музика идва от сърцето, лошата - не.
Skellington 18 август 2016 г. 12:08 ч. Отговори
Много добре! Сега единственият въпрос е кой иска или може да прецени това:)
Мат 09 октомври 2013 г. 11:22 ч. Отговори
Да, Мекс, „неемоционалната незначителност“ определено е черта. Има тонове от тях.
Слушам (а понякога и правя) музика повече от 35 години.
И открийте музиката, публикувана след масовото разпространение на разбит софтуер за секвенсиране, все по-уморителна, по-безсмислена и дори непоносима.
И двете: лошо съдържание и мъртви произведени.
Дори намирам това за притеснително:), защото изглежда, че разтрива емоциите на потребителите .
Mex 09 октомври 2013 г. 13:36 ч. Отговор
Мога да разбера вашата загриженост и да споделя този аспект.
По мое мнение проблемите са особено технологични аспекти, които се използват прекомерно, а музиката по същество като израз на емоционални изявления се замества все повече и повече от технически трикове (и без значение).
Това означава, че ми е тъжно, когато много продуценти пренасочват фокуса си на първия ред към технически приспособления (и още един плъгин, и друг звуков шредер и т.н.) и по този начин музикалната същност като послание, емоция, динамика, Загубата на поглед от душата и т.н. на тяхната музика и песни почти само завършват безжизнени и безлюбовни (но възможно най-силни) на запис.
Според мен това често е резултатът и последицата, когато самите производители стават инструментите на своите програми и инструменти - а не обратното, както би трябвало да бъде.
Всеки Томас 09 октомври 2013 г. 14:48 ч. Отговори
Мат 09 октомври 2013 г. 15:33 ч. Отговори
Да, добро/лошо е почти винаги субективно. Така че определено има лоша музика.:)
Със сигурност става въпрос и за цайтгайст.
Искам внимателно да вмъкна термина "височина на създаване":
С четвърти бас барабан или DnB ритъм можете да транспортирате почти всичко, но емоционалният спектър остава тесен.
Нанизването на други предварително направени цикли, които се синхронизират автоматично, всъщност не свидетелства за въвеждането на усещане. (всички IMHO)
Сега е разбира се обобщение. Изключението доказва правилото.
Настоящата музикална (и друга) свръхстимулация води до (емоционално) изтръпване. И мисля, че това е лошо;)
Но можете да пишете цели романи за това. [Което вероятно беше замислено провокативно от delamar:)]
Всеки Томас 09 октомври 2013 г. 17:12
Вашето заключение, че поради това определено има лоша музика (от моя гледна точка вероятно също;-) Засега няма обективни критерии за добро и лошо (освен микс-техническата гледна точка, при която единият до голяма степен се съобразява), нито всъщност нито едното, нито другото съществуват, ако искаме да философстваме малко тук.:-) И да, можете да го направите Писане на романи и спорове за тях и т.н. Delamar иска да повдигне малко поляризиращи теми, за да предизвика дискусии.:-)
Skellington 18 август 2016 г. 12:45 ч
Съгласен съм с вас относно "висотата на сътворението". Ако нямате много градивни елементи в репертоара си, можете да изразявате по-малко с него. Това всъщност е съвсем логично.
Независимо от това, от десетилетия насам може да се наблюдава прогресивно свиване на музикалния и текстовия речник на масовата поп музика - колкото и уместно да си мисли, че е.
В този контекст трябва да се изтъкне класическата прогресия на акорда 1-5-6-4, която изглежда е в основата на всяка втора песен (ако песента в днешното хитово радио изобщо има 4 акорда). Подобно нещо е свидетелство за широко разпространено културно обедняване.
звук и музика 18 август 2016 г. 10:44 ч. Отговор
Разбира се, има добра и лоша музика:
Добър = Уудсток !
Лошо = Дейвид Гуета на ЕМ 2016.
Но шегувам се настрана.
Без лоша музика нямаше да има добра музика и нямаше да можем да я оценим.
Така че емпирично трябва да има лоша музика и ако съм честен, трябва само да включите радиото, за да разсеете всякакви съмнения относно това !
Ще кажа Schnatterinchen Rihanna и "gag, gag, gag, gag".
Alex B от D 18 август 2016 г. 16:05 ч. Отговори
За мен няма значение колко акорда има дадена песен, към какъв жанр принадлежи (е, не точно;-) Ако ме вземе по някакъв начин, изненада, докосне, вдъхнови или разсмее, това е добра музика за мен. Лоша музика дразни ме, не ме докосва или ме ядосва. Това може да се направи добре от занаята, но често ми се струва твърде мозъчно или твърде теоретично и душата липсва. Същото важи, ако нещо звучи като желано и не умело или като симулирано, защото само една песен в този стил в момента е успешна.
Кажете ни вашето мнение!
Кажете: Как се включихте в музиката?
Кажете: Какво струва доброто музикално оборудване за вас?
Кажете си: Аха опит с музиката и правенето на музика