Комментарии Нов стадион за Херта BSC! Интернет-петиция
| Я съгласен (а)/предимно съгласен (а) | 9 | 6,1% |
| Я воздерживаюсь | 3 | 2,0% |
| Я отказываюсь | 24 | 16,2% |
| Нет мнения | 1 | 0.7% |
| Пока нет ответа | 111 | 75,0% |
Кристиан Граф
CDU, последен раз редактирано 01/06/2020

Я съгласен (а)/предимно съгласен (а).
Ако една асоциация се справи сама с такъв проект, особено с тази широка база в Берлин, е от съществено значение да го подкрепим.
Ülker Radziwill
SPD, последен раз редактирано 05.01.2020
Я съгласен (а)/предимно съгласен (а).
Уважаеми господине или госпожо, скъпи фенове на Херта,
На първо място, трябва да изляза като човек, който едва е присъствал на футболен мач на Олимпийския стадион в миналото, въпреки че стискам палци за Hertha BSC като всички други спортни клубове в Берлин. Въпреки това обичам да посещавам от време на време олимпийския стадион, напр. на големия концерт на Rolling Stones през 2018г.
В дискусии за бъдещето на Берлинския олимпийски стадион изслушах внимателно и двете страни. Феновете на Херта ми казаха, че за тях вашият клуб и олимпийският стадион са заедно. Феновете също ми казаха, че Херта най-накрая се нуждае от чиста футболна арена като повечето професионални футболни клубове в Германия и Европа. С по-близки редици
и по-добра акустика - точно както пише във вашата петиция.
В крайна сметка клубът на Hertha BSC даде ясно да се разбере, че иска да се изнесе от Олимпийския стадион. На първо място, това желание на сдружението и неговите членове трябва да бъде уважено.
Поради това подкрепям искането да се намери подходящо място за чисто футболна арена в Берлин.
Също така е важно да се спазват следните точки на политиката за градско развитие:
- няма състезание между стадионите // защита на местните жители:
На олимпийския сайт съществува риск, особено когато Hertha BSC играе в Европейската купа в международен план, че само ограничен брой специални разрешителни за вечерни събития/игри ще бъдат предоставени за района. В резултат и двата стадиона имат възможност да генерират допълнителни приходи, като концерти и др. Въвеждането на допълнително европейско състезание, планирано от УЕФА, би увеличило този риск. Първото нещо, което трябва да направите тук, е да се обърнете към интересите на жителите, които биха били най-засегнати от шума. При избора на място на олимпийския обект също трябва да се вземе предвид, че икономически жизнеспособната концепция за използване на олимпийския стадион не е застрашена.
- няма нови планове за олимпийския обект без включването на берлинската сграда и жилищна кооперация 1892 eG. Кооперацията има последната дума.
- повече прозрачност/диалог:
В миналото не винаги съм имал чувството, че ръководството на клуба на Hertha BSC се е ангажирало достатъчно за целенасочен и ориентиран към решения диалог. Това беше очевидно от една страна в отношенията с жителите. От друга страна, напр. анализът на местоположението не го направи прозрачен за нас, депутатите, защо само двете решения, Ludwigsfelde и Olympiapark, се вземат под внимание от гледна точка на клуба.
- няма конкуренция за нови градски квартали:
Берлин се разраства и трябва да построи повече апартаменти. Следователно, когато се идентифицират подходящи зони в града, трябва да се изключи, че изграждането на арена върху земя, собственост на държавата, ще попречи на създаването на нови градски квартали. Следователно при търсене на място, което включва капацитета за жилищно строителство, е необходима перспектива за целия град. Разбира се, важно е също така нова арена да има добри връзки с обществения транспорт, така че феновете да могат да се справят без кола.
Докато продължаваме, очаквам, че на тези точки ще бъде отделено достатъчно внимание. Сега трябва да се проведат допълнителни разследвания и дискусии по отношение на възможните места.
Не на последно място бих искал да кажа, че Hertha BSC е берлински клуб и трябва да остане такъв!
С най-добри пожелания
Катрин Шмидбергер
АЛИАНС 90/ЗЕЛЕНИТЕ, последен раз редактирано 20 декември 2019 г.
Я съгласен (а)/предимно съгласен (а).
На първо място: Поздравления за всички, които заедно с вносителя на петицията Паскал Грим и инициативата Blau-Weißes Stadion са събрали успешно 17 296 подписа за петицията „Нов стадион за Херта BSC!“ В рамките на три месеца - това не е нещо разбира се.
Опасението, че Hertha BSC трябва да играе на чист футболен стадион, е разбираемо. Мога да се присъединя към колегите си от групата Никол Лудвиг и Георг Кьослер. Също така мисля, че предложението за свикване на кръгла маса, на която всички участници могат да обсъдят решение, е добро. От гледна точка на политиката за градско развитие, досега в дебата имаше добри и по-малко подходящи предложения за сайтове. По-специално по отношение на съществуващата инфраструктура на обществения транспорт, олимпийският обект предлага предимството, че не би трябвало да се харчат милионни публични пари за нова транспортна връзка.
Марио Чая
CDU, последен раз редактирано на 19 декември 2019 г.
Я съгласен (а)/предимно съгласен (а).
Обичам футбола и обичам отбора си, тоест - извинете скъпи Херханер - 1. FC Union. Имаме наш стадион и мисля, че и вие го заслужавате. Всеки клуб с такъв размер и с тази традиция трябва да може да създаде собствен стадион и да бъде подкрепян в това. CDU Берлин явно застана на страната на Hertha BSC и призовава Берлинския сенат да подкрепи клуба и желанието на много фенове за собствен стадион, да определят подходящи места и да разработят план за реализация заедно. Спортният мегаполис Берлин ще гарантира, че Олимпийският стадион може да продължи да се използва разумно, а има и много културни събития.
Кей Нерстхаймер
Независим, последен раз редактирано 19.12.2019
Я съгласен (а)/предимно съгласен (а).
Тъй като Олимпийският стадион се развива от години, е необходимо да се изгради модерен стадион. Тъй като ние като берлинчани в момента сме в щастливата позиция да имаме 2 клуба в Бундеслигата, не бива да спестяваме в грешния край и да действаме в столицата. RotRotGrün има пари за толкова много утопично въртене.
Ето защо трябва да предефинираме това и да направим нещо със спестените пари за първокласен спорт в нашия красив град.
Д-р Робин Юнке
CDU, последен раз редактирано 15 декември 2019 г.
Я съгласен (а)/предимно съгласен (а).
CDU Берлин явно застана на страната на Hertha BSC и призовава Берлинския сенат да подкрепи клуба и желанието на много фенове за собствен стадион, да определят подходящи места и да разработят план за реализация заедно. Разбира се, би било хубаво Олимпийският стадион да продължи да се използва разумно. Но не можете да обвинявате клуба за това.
Д-р Клара Уест
SPD, последен раз редактирано 12.12.2019
Я съгласен (а)/предимно съгласен (а).
Подкрепям плана на Hertha BSC за изграждане на собствен футболен стадион.
Признавам, че бих искал да намеря решение да задържа Херта на Олимпийския стадион. Разбирам обаче защо това не работи и защо клубът реши да построи собствен стадион. Затова смятам, че Hertha BSC трябва да бъде подкрепена в търсенето на подходящо място.
Що се отнася до обсъжданите в момента опции, нямам какво да добавя към казаното от колегата Йорг Строедтер и съм съгласен с неговата оценка:
„Олимпийският парк или Майфелд следователно биха били идеалните места за такъв стадион. Естествено
не можем да отчуждаваме за това и за клубовете и сдруженията, които практикуват своя спорт там, ще трябва да бъдат намерени зони за подмяна, което в гъсто застроения и развиващ се град, разбира се, е свързано с големи трудности.
Територията на летище Тегел е подходяща само в ограничена степен поради други цели, планирано жилищно строителство и зони за опазване на природата.
Това напуска панаирната площ. Тук плановете се конкурират с жилищното строителство, планирано от квартал Mitte, което е от голямо значение за хората, които се местят при нас. Освен това сайтът няма железопътна връзка, което би довело до виртуално спиране на трафика през почивните дни на играта в тази област. Следователно в дискусията той е посочен само като най-малко неподходящия терен. "
С най-добри пожелания,
Стефан Евърс
CDU, последен раз редактирано 12.12.2019
Я съгласен (а)/предимно съгласен (а).
CDU Берлин явно застана на страната на Hertha BSC и призовава Берлинския сенат да подкрепи клуба и желанието на много фенове за собствен стадион, да определят подходящи места и да разработят план за реализация заедно. Изиграх ключова роля в тази резолюция и като член на асоциацията я подкрепям с цялото си сърце.
Йорг Щрьодтер
SPD, последен раз редактирано 11 декември 2019 г.
Я съгласен (а)/предимно съгласен (а).
Щастлив съм да коментирам този въпрос. Футболен фен съм от ранна младост и не крия ентусиазма си и за Херта днес. Разбира се, подкрепям чист футболен стадион за Херта БСК.
За мен спортът е важен принос за социалното съжителство, особено футболът като колективен спорт. Никой няма да отрече, че Херта прави успешна младежка работа и по този начин има функция за подражание на клубовете в нашия град. Един от ключовите фактори за успешната младежка работа обаче е мъжкият екип, който служи като модел за подражание, на чиито играчи децата могат да подражават и по този начин да придобият социални умения в клубовете.
За да има успех в топ спорта
За да можете да бъдете, имате нужда не само от пари за играчи, но и от атмосфера, в която комуникацията между играчи и фенове е възможно най-оптимална.
Не без основание се печелят повече домакинства, отколкото гостувания, когато се говори за домашна сила или домашно предимство. И поради тази причина 17 от 18 клуба в Бундеслигата сега играят на чисто футболни стадиони - само Херта не. Най-добрият пример за стойността на такава атмосфера дава градският съперник Union със своя стадион, където играчи и зрители могат да се гледат в очите дори без бинокъл. Всеки, който някога е виждал колко успешни голмайстори на Херта първо прескачат рекламните табла, за да развеселят, а след това трябва да покрият интериора на кариерната пътека и това самите на източната крива, знае за какво говоря.
Към това се добавя и акустиката, свързана с ентусиазма, който екипът може да продължи напред. Всеки, който е преживял жълтата стена в Дортмунд, ще разбере защо подобно нещо може да доведе до прилив на адреналин и да мобилизира нови сили. На Олимпийския стадион можете да почувствате факта, че звуковата енергия намалява с квадрата на разстоянието - дори ако източната крива винаги дава всичко.
Мястото за такъв стадион естествено изисква достатъчно голяма площ, която също е достатъчно отдалечена от жилищните райони (не всеки е футболен фен). Освен това трябва да има инфраструктура, която да позволява на зрителите да пътуват с обществен транспорт. Дори когато присъстват на игри на Олимпийския стадион, по-голямата част от зрителите идват с градския транспорт. Паркоместа в толкова голямо количество едва ли биха били осъществими по отношение на пространството и не биха били оправдани от гледна точка на трафика и околната среда.
Следователно Олимпийският парк или Майфелд биха били идеалните места за такъв стадион. Разбира се, не можем да отчуждаваме за това и трябва да се намерят зони за замяна на клубовете и сдруженията, които спортуват там, което, разбира се, е свързано с големи трудности в гъсто застроен и растящ град.
Територията на летище Тегел е подходяща само в ограничена степен поради други цели, планирано жилищно строителство и зони за опазване на природата.
Това напуска панаирната площ. Тук плановете се конкурират с жилищното строителство, планирано от квартал Mitte, което е от голямо значение за хората, които се местят при нас. Освен това сайтът няма железопътна връзка, което би довело до виртуално спиране на трафика през почивните дни на играта в тази област. Следователно в дискусията той е посочен само като най-малко неподходящия терен.
Със спортни поздрави
Йорг Строедтер, член на парламента
Депутат Председател на парламентарната група на SPD в камарата на представителите в Берлин
Никол Лудвиг
АЛИАНС 90/ЗЕЛЕНИТЕ, последен раз редактирано 18 декември 2019 г.
Я воздерживаюсь.
Разбира се, би било голяма загуба за Берлин, ако Hertha BSC напусне Олимпийския стадион като наемател. Очевидно е, че това би било многомилионна загуба на доход за провинция Берлин, която не може да бъде заменена. Следователно, като представител на ВСИЧКИ данъкоплатци, разбира се, не е важно за мен да помогна на наемателя да се изнесе от имота.
От друга страна, вашето желание за "истински" футболен стадион е абсолютно разбираемо и аз също вярвам, че на практика няма алтернатива в днешния професионален футбол. Според сегашното състояние на технологиите, а също и заради защитата на паметника, ремонтът на Олимпийския стадион би бил само условно ефективен. От продаваемостта изцяло
на части. И ако Херта наистина намери друго парче земя, за да построи сама стадион, тя ще бъде загубена като наемател, по един или друг начин. Вариантът „бекон колан“ в крайна сметка може да е опция, кой знае.
Ето защо за мен също е важно да намеря решение в Берлин, което да е задоволително в дългосрочен план за всички. И разбира се сайтът на Olympiapark има непосилното предимство на отличните транспортни връзки. Независимо за кое друго място говорим - разходите за разработка биха били огромни навсякъде и създаването на подобна мощна връзка само за нов футболен стадион, независимо дали е на панаира или на друго място, е трудно да се представи пред данъкоплатците, които не са фенове на Херта, особено когато погледнете всички други предизвикателства, пред които е изправен градът (разширяване на обществения транспорт, изграждане на училища, жилища и т.н.).
За нас Зелените, когато говорим за ново местоположение на територията на Olympiapark, е условие Hertha BSC да е сериозно готова да говори за публичното използване на целия Olympiapark. Защото и тук те са основните наематели и предотвратяват широкото използване от трети страни. Тъй като условията на този договор, сключен малко след началото на хилядолетието, са много неоптимални за Берлин и берлинчаните, този договор е съществена част от преговорния процес. За съжаление досега Херта изключва това.
Широкото публично използване на Олимпийския парк и Олимпийския стадион като „Отворено спортно пространство“ би било - в допълнение към дългия договор за наем на нов имот - възможна (непарична) компенсация за загубата на доход, която би възникнала в резултат от изнасянето от Олимпийския стадион - за съжаление Към днешна дата няма ангажимент от страна на Hertha BSC.
И разбира се - ако говорим за местоположението на Hanns-Braun-Strasse за нов стадион - ще трябва да се намери задоволително, приятелско решение за наемателите на апартаментите там - и тук Hertha BSC се държеше много неумело.
Мога напълно да подкрепя молбата ви за свикване на кръгла маса, на която всички участници могат да обсъдят решение! Но преди да „направим всичко, което е по силите ни, както вие поискахте, че Hertha BSC може да играе на собствената си чиста футболна арена на берлинска земя от 2025 г.“ (цитирано от вашата петиция), Hertha BSC също трябва да обмисли какво може да направи в тяхната Мощна компания може, освен собствените си интереси, да вземе по-голямо внимание и върху интересите на берлинчани и провинция Берлин в бъдеще.
С най-добри пожелания
Вашият
Никол Лудвиг